lördag 28 januari 2023

*** tomater normalstora ***

Olika sorter av normalstora tomater som i regel ska tjuvas enligt uppgift.

Det gör jag oftast inte om den inte har enorm blad tillväxt, det är ju ett avgörande från sort till sort men jag får då en större skörd om än något mer kraft går till att producera grenar, så finns det fler grenar att sätta tomater på. Har man satt plantan sent på säsongen kanske detta inte är att rekommendera, men jag tycker att mitt sätt att odla fungerar för mig. 

Alla frö portioner innehåller 5 frö om inget annat anges, op.

25 kr/ portion.

***

AMISH


ANANAS BLUE

BLACK PLUM

potatisbladmögelresistent

BLACK RUSSIA

BLUE FIRE

BUMBLEE BEE

CHOCOLATE MARMELADE


CRUSHED HEART 

FATHER FROST

FORSHMAK

GANDOLF

GARANCE

GARGAMEL

GOLDEN FANG

GOLDEN QUEEN

IMOR PRIOR BETA

Något känslig för potatisbladmögel.

INDIGO ROSE

KANARISK KVISTTOMAT

Har endast odlat denna i växthus, men där blir den enorm med stor skörd.

LEMON TREE

LONG BANANA

MOONGLOW

NEW MOON

RED FURRY HOG

RED STAR

RED STRIPED BOAR

SELANDIA

SMILEY WORMS

STRIPES OF YORE

WHITE FURRY BOAR

YELLOW TIGER